نام ونام خانوادگی : خانم معصومه براتی
سمت : سرپرستار
تحصيلات : کارشناس اتاق عمل
مسير دستيابی واحد : ورودی بخش ها-راهرو سمت چپ
تلفن محل كار : 3721011 داخلی 2226
شرح وظایف سرپرستار اتاق عمل:
- دریافت و پیاده سازی خط مشی، روش های اجرایی و دستورالعمل های ابلاغی از ریاست بیمارستان
- برنامه ریزی در جهت اجرای استانداردهای محور مراقبت های بیهوشی و جراحی
- بررسی وضعیت موجود اتاق عمل و تعیین مشکلات و نقاط قابل ارتقا با مشارکت کارکنان
- تنظیم و کنترل برنامه کاری کارکنان بیهوشی و اتاق عمل و ریکاوری تحت نظارت، در شیفت های مختلف
- تعیین وظایف و تقسیم کار کارکنان تحت نظارت
- آگاه سازی کارکنان جدید الورود به مقررات اداری، استانداردهای مراقبتی و آشنا سازی آنان با محیط فیزیکی، وسایل و تجهیزات و سایر قسمت های مرکز و فرایندها
- نظارت بر حفظ شرایط پیشگیری از عفونت و ممنوعیت ورود افراد غیر مجاز و یا پوشش غیر مجاز به اتاق های عمل
- تنظیم برنامه اتاق های عمل و نظارت بر فرایند های پذیرش، نوبت دهی، ریکاوری و ترخیص بیمار از اتاق عمل
- پیش بینی نیازهای واحد مربوطه از نظر امکانات، تجهیزات داروها و لوازم مصرفی و پیگیری جهت تأمین آن
- نظارت بر استفاده ی ایمن و مناسب از تجهیزات، داروها و ارتقای مهارت پرسنل در استفاده از آنها...
- نظارت بر نحوه ی تحویل و تحول تجهیزات واحد مربوط بین شیفت های کاری
- تشکیل جلسات گروهی و جلب مشارکت کارکنان در جهت افزایش هماهنگی و حل مشکلات و ارتقای رضایت کارکنان
- شرکت در کمیته های مرتبط و ارایه ی نظرات موثر و پیشنهاد جهت بهبود وضعیت موجود
- گزارش فوری وقایع ناخواسته درمانی-مراقبتی و حوادث شغلی در اتاق عمل به واحد ایمنی بیمار
- برنامه ریزی، مشارکت و همکاری در آموزش درون بخشی و ضمن خدمت بازآموزی و ..... کارکنان اتاق عمل و CSR
- تکمیل فرم ارزشیابی مصوب کارکنان، کنترل حضور و غیاب و نحوه ی ارایه ی خدمات آنان
- کنترل و چک پرونده بیمار هنگام انتقال به بخش از لحاظ کامل بودن مستندات پرسنل اتاق عمل
- کنترل و چک روزانه ی ترالی های احیاء از لحاظ تجهیزات و داروهای ضروری
- مشارکت در تکمیل شاخص های ابلاغی و ارایه ی گزارش زمانبندی شده به دفتر پایش و سنجش کیفیت
- همکاری با ارزیابان داخلی و خارجی سازمان در بازدید های نظارتی و اعتبار بخشی
- برنامه ریزی و نظارت بر washing اتاق عمل و نظارت بر رعایت نکات لازم در مورد کیس ها ی عفونی و اطمینان از نظافت و ضد عفونی کردن اتاق عمل و وسایل بعد از اتمام عمل های عفونی
- نظارت بر عملکرد پرسنل واحد CSR و فرایندهای آن واحد از جمله نظارت و کنترل کارکرد صحیح اتوکلاو ، بررسی و کنترل نحوه ی شستشو و استریلیته وسایل و تجهیزات، نظارت وکنترل نحوه ی packing ست ها.
- نظارت بر تکمیل فرم پاتولوژی و ارسال ایمن نمونههای پاتولوژی به آزمایشگاه مربوطه.
- نظارت بر تحویل و تحول داروهای مخدر در اتاق عمل بر اساس دستورالعمل نگهداری داروهای مذکور
- برقراری ارتباط و هماهنگی لازم بین تیم جراحی، پرسنل اتاق عمل و CSR به منظور پیشگیری از خطاهای فرایندی
- انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق.